مقاله

خرید شیرآلات با کیفیت با مجموعه آرتین

خرید شیرآلات با کیفیت

خرید شیرآلات با کیفیت

انتخاب و خرید شیرآلات با کیفیت برای افراد غیرمتخصص ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد، به همین دلیل، آشنایی با ویژگی‌های بهترین شیرآلات، بسیار حیاتی است. شیرآلات بهداشتی از جمله شیر آشپزخانه، حمام، توالت و روشویی برای راحتی اعضای خانواده بسیار اهمیت دارند و بنابراین انتخاب آن‌ها باید با دقت و آگاهی صورت گیرد. پس اگر قصد خرید شیرآلات با کیفیت را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را تا آخر مطالعه کنید. چرا که در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی مهم ترین نکات در خرید شیرآلات بپردازیم.

خرید شیرآلات با کیفیت و مناسب

چگونه می توان شیرآلات با کیفیت را تشخیص داد؟ برای پاسخ به این سؤال باید  گفت نحوه تشخیص شیرآلات با کیفیت چالش‌برانگیز است اما با درنظر گرفتن فاکتورها و نکاتی مختلف، می‌توان به خرید مطمئنی دست یافت. اولین گام در این مسیر، مطالعه و آگاهی از نظرات کاربران و بازخوردهای مثبت به این معناست که محصول انتخابی از تأیید مشتریان برخوردار است. همچنین، جنس بدنه شیرآلات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه بررسی دقیقتر از این نکات خواهیم داشت.

توجه به جنس بدنه شیرآلات

یکی از نکاتی که شما را در خرید شیرآلات با کیفیت یاری می رساند، توجه به جنس بدنه شیرآلات است. در این خصوص باید گفت بدنه شیرآلات استاندارد موجود در بازار، از آلیاژ برنج مرغوب و بدون ناخالصی ساخته می‌شود. این آلیاژ ترکیبی از فلز برنج، روی و سرب است. مطابق با سازمان استاندارد ایران، تقریباً ۵۸ تا ۶۰ درصد شیرآلات استاندارد از مس، روی و ناخالصی‌های مجاز می‌باشد. در این خصوص بد نیست بدانید که میزان سرب موجود در این آلیاژ، نباید بالاتر از ۲.۵ درصد باشد چرا که سرب برای سلامتی انسان مضر است.

بنابراین، بهتر است در خرید شیرآلات مدلی را خریداری کنید که درآن درصد بسیار ناچیزی سرب به کار رفته باشد. زیرا سرب ماده‌ای سمی است که برای سلامتی انسان خطرناک است. علاوه بر این، سرب مقاومت کمتری نسبت به برنج دارد و در مقابل عوامل فرسایش محیطی به مرور زمان فرسوده شده و باعث کاهش طول عمر محصول می‌گردد.

برای خرید شیرآلات با کیفیت، به نوع آبکاری شیر موردنظر توجه کنید!

اگر شیرآلات با آبکاری مناسبی را انتخاب نکنید، به زودی در معرض رطوبت زیاد و آب، کدر شده و جلای ابتدایی خود را از دست می‌دهند. برای تولید شیرآلات بهداشتی از عناصر و آلیاژهای مختلفی استفاده می‌شود. از جمله این موارد می‌توانیم به کروم، نیکل، نیکل براق، برنز جلا دیده، فولاد سفید و ضد زنگ اشاره کنیم. پس از آبکاری نیکل و کروم، باید عملیات پولیش کاری یکنواخت و بدون پستی و بلندی و با ضخامت بیش از ۲۰ میکرون بر روی بدنه شیرالات انجام می شود. این کار باعث زیبایی، کیفیت و ماندگاری بیشتر محصولات می‌شود

دیگر نکات درخصوص آبکاری شیرآلات

آبکاری‌های نیکل با عناوین مختلفی مانند خش دار، استیل ضد زنگ و صدفی در بازار یافت می‌شوند. این نوع آبکاری معمولاً مقاوم است، اما ممکن است به آسانی لکه آب یا اثر انگشت روی آن بماند. به همین دلیل، بر روی آنها لایه‌ای از لاک برای افزایش مقاومت به کار می‌رود. همچنین، آبکاری برنزی نیز وجود دارد که رنگی قهوه‌ای دارد و برای افزایش مقاومت خوردگی از پوشش لاک استفاده می‌شود. جهت اطمینان از کیفیت آبکاری و ضخامت مناسب، بر روی لایه نیکل و کروم شیرآلات، تست‌هایی مانند سالت اسپری و کراس کات انجام می‌شود.

توجه به مشخصات فنی شیرآلات

برای خرید شیرآلات با کیفیت، توجه به مشخصات فنی بسیار مهم است. علاوه بر کیفیت مواد اولیه استفاده شده در ساخت شیرآلات، قطعات داخلی مانند کارتریج، شلنگ‌های آبرسانی، واشر، و اورینگ نیز باید استاندارد و مرغوب باشند. استفاده از قطعات با کیفیت موجب افزایش طول عمر محصول و رضایت مشتریان در طولانی‌مدت می‌شود. به عنوان مثال، قطعاتی همچون سوپاپ، واشر، و پیچ و مهره‌های استفاده شده در شیرآلات با کیفیت نیز باید دارای استانداردهای لازم باشند.

 همچنین، ماشین‌کاری دقیق و با کیفیت نیز تاثیر زیادی در کیفیت نهایی شیرآلات دارد، به عنوان مثال در شیرهای اهرمی، محل نشیمن کارتریج باید به طور کاملاً تخت و بدون هیچ گونه عیب و نقصی باشد تا از کارایی و عمر طولانی محصول اطمینان حاصل شود. پس الزامی است که در هنگام خرید شیرآلات، به مشخصات فنی این محصولات نیز توجه کنید.

در هنگام خرید شیرآلات با کیفیت، طراحی محصول موردنظر را فراموش نکنید!

دکوراسیون خانه شما بیانگر سبک خاص شماست. شیرآلاتی که انتخاب می‌کنید باید با رنگ کلی دکوراسیون آشپزخانه، دستشویی، حمام و… هماهنگی داشته باشد.بنابراین مهم ترین قانونی که در انتخاب شیرآلات باید در نظر بگیرید، این است که رنگ این محصولات با دکوراسیون داخلی و اجزای منزل شما مثل کابینت آشپزخانه، هماهنگ باشد.

چرا که در صورت عدم هماهنگی نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آید. اما اگر قصد دارید که به طور کلی محل خود را بازسازی کنید، در انتخاب نوع پوشش و آبکاری شیرآلات‌ آزادی بیشتری خواهید داشت.رنگ و لعاب شیر آب‌ها فقط به استیل ساده و مات یا سفید و سیاه ختم نمی‌شود و بسته به طرح و برند، در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند.

صرفه جویی در مصرف آب

از دیگر نکاتی که خرید شیرآلات با کیفیت را رقم می زند، توجه صرفه جویی در مصرف آب است. مصرف آب شیرآلات موردنظر چقدر است؟ با توجه به بحران کمبود آب در ایران و اهمیت مصرف بهینه آن، در تولید نسل جدید شیرآلات از روش‌های مختلفی برای کاهش مصرف آب استفاده می‌شود. استفاده از شیرآلات با کیفیت و کم مصرف می‌تواند نقش مهمی در حفظ منابع آب داشته باشد. مهمترین عامل کاهش مصرف آب در این شیرآلات، پرلاتورها هستند که می‌توانند حتی تا ۹۰% از مصرف آب را صرفه‌جویی کنند. همچنین، سردوش‌های حمام با استفاده از تکنولوژی ترکیب آب و هوا نیز به طرز قابل‌توجهی در صرفه جویی در مصرف آب کمک می‌کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی برآن شد تا بررسی کاملی از مهم ترین نکات در خرید شیرآلات با کیفیت داشته باشیم. همانطور که مطالعه کردید، در خرید شیرآلات با کیفیت، انتخاب مواد اولیه، استاندارد بودن قطعات داخلی، کیفیت آبکاری، و مصرف آب از عوامل اساسی است که باید در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *